Kunstmatige intelligentie (KI) wordt steeds belangrijker om de interne bedrijfsvoering te verbeteren. Daarnaast helpt het ook bij het ontwikkelen van succesvolle nieuwe producten en diensten. KI zorgt ervoor dat vergaarde data op een effectieve manier wordt toegepast, waardoor je op een slimme manier conclusies kunt trekken.


Met dataverzameling en data-analyse kun je ervoor zorgen dat je niet alleen je sterke en zwakke punten te zien krijgt, maar ook op welke manieren je bijvoorbeeld kan inspelen in de behoefte van de afnemer.

Voorbeeld uit de praktijk
Serge de Mul is oprichter en eigenaar van het bedrijf Ultraware. Deze onderneming is al van het begin betrokken bij het project KI-Agil. Met dit project kan een ondernemer de kennis en ervaring gebruiken om zo toepassingen in eigen pand op te stellen. Hier was dan ook onder meer uitgekomen om de ventilatie van het pand aan te laten sturen door AI om zo een zo goed mogelijk klimaat te bepalen en gelijktijdig kosten te besparen.

Serge ziet dan ook dat kunstmatige intelligentie de wereld gaat veranderen en dat je niet moet afwachten tot dit gaat gebeuren: “Kunstmatige intelligentie gaat onvermijdelijk de wereld veranderen. Als je er niet mee aan de slag gaat, mis je de boot.”

Digiscan
Het is daarom niet alleen goed om te weten in hoeverre je bedrijf al doet aan dataverzameling en data-analyse, maar ook wat je nog zou kunnen doen om dit te verbeteren. Met behulp van de Digiscan kun je dit op een gemakkelijke manier doen.

Hierbij krijg je niet alleen gratis adviesrapport met mogelijke vervolgstappen. Ook staat er een groep specialisten vanuit diverse kennisinstellingen en bedrijven klaar om met je persoonlijke rapport aan de slag te gaan. Klik op de onderstaande tegel om de Digiscan te maken!


Voor meer informatie en eventuele samenwerking over dit specifieke onderwerp kun je contact opnemen met de Digital Society Hub van de Hanzehogeschool Groningen.