Op het gebied van online marketing en sales blijven veel MKB’ers nog achter. De algemene gedachte is vaak dat het hebben van een webshop bijvoorbeeld niet nuttig is binnen de huidige bedrijfsvoering, of dat online marketing enkel is uitgeleend voor de wat grotere bedrijven.


Deze zaken zijn allemaal verkeerd. Mensen zijn steeds vaker online vindbaar. Door effectief gebruik van online middelen hoef jij niet meer op zoek te gaan naar nieuwe klanten, maar komen de klanten naar jou toe. Je doelgroep, bereik en mogelijke afzetmarkt wordt alleen op deze manier al een heel stuk groter.

Voorbeeld uit de praktijk
Allereerst liggen er veel kansen op social media klaar voor je om benut te worden. Het plaatsen van standaardberichten helpt om je huidige klantenbestand in stand te houden. Ook zou je online campagnes kunnen houden om je bereik te vergroten.

Misschien beschikt je onderneming al over een website, maar is deze ook geactualiseerd naar huidige standaard? Ook kun je afvragen welke toevoeging je website op dit moment heeft voor je klanten. Kunnen afnemers bijvoorbeeld gemakkelijk informatie opvragen, een prijsindicatie krijgen en op een laagdrempelige manier in contact komen?

Digiscan
Het is daarom niet alleen goed om te weten in hoeverre je bedrijf al doet aan online marketing en sales, maar ook wat je nog zou kunnen doen om dit te verbeteren. Met behulp van de Digiscan kun je dit op een gemakkelijke manier doen.

Hierbij krijg je niet alleen gratis adviesrapport met mogelijke vervolgstappen. Ook staat er een groep specialisten vanuit diverse kennisinstellingen en bedrijven klaar om met je persoonlijke rapport aan de slag te gaan. Klik op de onderstaande tegel om de Digiscan te maken!

Voor meer informatie en eventuele samenwerking over dit specifieke onderwerp kun je contact opnemen met Groningen Digital Business Centre of Werkplaats Online Ondernemen.